Fredag

Lagom skönt med fredag tycker jag! Dagen har varit bra ;) Imorgon får jag vakna tidigt. Då bär det av på en shoppingtur i Linköping... o kan ni gissa med vem? :D Michaela! Det kommer bli väldigt roligt. O jaag har längtat hela veckan, vilket jag tror att hon också har ;) hihi... Nu börjar jag känna hunger, o någon, jag vet inte vem.. bakar pizza och det doftar gott iaf ;) Har ni hört om tsunamin i Japan?? Sånt skrämmer mig sjukt mycket på något sätt. Skönt att det inte kan hända här. MEn ändå, tycker ju synd om dom stackarna som bor där! Vi får väl hoppas att de flesta klarade sig bra.. Jag tror att den var 10 meter hög! Läste nu.. MINST 1000 dödsoffer!

Kraftigt skalv utanför Tokyo

Tsunamivåg sprider sig över Stilla havet

Morgonens jordbävning gör att en tsunamivåg nu drar över Japans norra kust med förödande konsekvenser.

Skalvet, som uppmättes till 8,9 är ett av de kraftigaste som drabbat landet.

Enligt nyhetsbyrån Kyodo kan skalvet och tsunamin ha krävt över 1 000 döda.

Jordskalvet inträffade klockan 06.46 i morse.

Enligt meteorologiska myndigheter inträffade det till havs, en mil under ytan och 382 kilometer nordöst om Tokyo.

De första uppgifterna gjorde gällande att skalvet var på 7,9, men Amerikanska mätinstitutet USGS uppgraderade på fredagsmorgonen skalvets magnitud till 8,9.


Kommentarer
Postat av: michaela

haha ja såklart :D <3

2011-03-12 @ 08:22:23
URL: http://michaelacarlsward.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0